طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی ؟

پاسخ به این سوال بستگی به نیاز شما برای طراحی وب سایت دارد. اگر شما به دنبال یک وب سایت مقرون به صرفه با قابلیت های پایه و استاندارد هستید، طراحی سایت با وردپرس می تواند گزینه مناسبی باشد. شما با استفاده از انواع قالب و افزونه های وردپرس ، می توانید یک وب سایت حرفه ای و کارآمد را به راحتی طراحی کنید. همچنین، وردپرس به شما امکان می دهد تا به راحتی محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و با استفاده از افزونه های مختلف، می توانید قابلیت های جدیدی را به وب سایت خود اضافه کنید.

در مقابل اگر شما به دنبال طراحی یک وب سایت پیچیده با قابلیت های خاص و پیشرفته ای هستید، برنامه نویسی ممکن است گزینه بهتری باشد. در این حالت، شما به یک برنامه نویس و توسعه دهنده وب نیاز دارید که بتواند وب سایت مد نظر شما را طراحی و پیاده سازی نماید. برنامه نویسی ( یا کد نویسی ) وب سایت های پیچیده نیازمند مهارت های برنامه نویسی وب و دانش در زمینه هایی مانند HTML، CSS، JavaScript، PHP و بانک های اطلاعاتی ( Sql ) است. کدنویسی اختصاصی این امکان را به شما می‌دهد که به طور دقیق‌تر و کاملا مطابق با نیازهایتان، وب‌سایت خود را طراحی کنید.

بنابراین : برای انتخاب بین طراحی سایت با وردپرس و برنامه نویسی، باید به نیازهای خود دقت کنید و با توجه به آنها تصمیم بگیرید. در دپارتمان طراحی سایت یارسا وب ما با نیاز سنجی دقیق می‌توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم

طراحی سایت با وردپرس یا html

طراحی سایت می‌تواند با استفاده از وردپرس و یا HTML انجام شود. هر دو ابزار قابلیت‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی برای طراحی و توسعه وبسایت دارند، اما باز هم همچنان انتخاب بین وردپرس و HTML بستگی به نیازها و تجربه شما در برنامه‌نویسی وب دارد.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس شما امکان می‌دهد به راحتی وبسایت خود را بدون نیاز به برنامه‌نویسی تخصصی طراحی و مدیریت کنید و با استفاده از قالب‌ها و پلاگین‌های مختلف وردپرس، می‌توانید وبسایت خود را به طور کامل سفارشی کنید و قابلیت‌های مختلفی را به آن اضافه کنید.

و در مقابل HTML نیز یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین ابزارهای طراحی وبسایت از گذشته تا به امروز است که برای ساختاردهی و ایجاد اجزای وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از HTML، می‌توانید طرح بندی، ترکیب رنگ‌ها، تصاویر و متن‌ها را در وبسایت خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از HTML و CSS به همراه زبان‌های برنامه‌نویسی دیگری مانند JavaScript و Python  امکانات بیشتری را به وبسایت خود اضافه کنید.

لازم به ذکر است که می‌توانید از هر دو ابزار استفاده کنید و بخش‌هایی از وب سایت خود را با وردپرس و بخش‌های دیگر را با HTML برنامه‌نویسی و طراحی کنید. این بستگی به نیازها و توانایی‌های شما دارد.

طراحی سایت با پایتون یا وردپرس !

در قبل به طور کلی وردپرس را یک طرف داستان و کلیۀ دیگر زبان های برنامه نویسی را طرفی دیگر قرار دادیم . اما با توجه به اینکه مشاهده کردیم معمولا در افرادی که به تازگی وارد این مباحث شده اند و یا به دنبال انتخابی دیگر و یا مقایسۀ روش های موجود با وردپرس هستند ، وردپرس را با چند زبان برنامه نویسی دیگر مقایسه کردیم .

طراحی سایت می‌تواند هم با استفاده از پایتون و هم وردپرس صورت بگیرد. هر دو ابزار امکانات و قابلیت‌های منحصر به فردی را برای طراحی و توسعه وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهند، اما با هدف‌ها و نیازهای خاص خود.

در توضیح پایتون در نظر داشته باشید که این یک سیستم مدیریت محتوا نیست و بلکه یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند است که با استفاده از فریمورک‌های مختلف مانند Django و Flask، شما را قادر می‌سازد وب‌سایت‌های پیچیده را با قابلیت‌های پیشرفته طراحی و توسعه دهید.

در مقابل وردپرس همانطور که در مطالب قبلی توضیح داده شد یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و به نوعی آماده و البته خام است که شما با استفاده از انواع قالب‌ها و افزونه‌های مختلف ، می‌توانید وب‌سایت خود را به طور کامل طراحی و سفارشی سازی کنید.

در نهایت تفاوت طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی در چیست ؟

بطور کلی، تفاوت اصلی بین طراحی سایت با استفاده از وردپرس (WordPress) و کدنویسی مستقیم (HTML، CSS و زبان‌های دیگر) در روش و سطح پیچیدگی طراحی و اداره سایت قرار دارد.

وقتی از وردپرس استفاده می‌کنید، از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می‌کنید که برای شما امکاناتی مانند ایجاد و ویرایش مطالب، افزودن انواع قالب و پلاگین‌ها، تنظیمات صفحه و طراحی قالب را فراهم می‌کند. به عبارتی، شما نیازی به دانش برنامه‌نویسی پیشرفته ای ندارید و با استفاده از ابزارهای بصری و رابط کاربری وردپرس، می‌توانید طراحی سایت خود را انجام دهید.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک وب سایت شخصی می‌خواهید. در این صورت شما می‌توانید با استفاده از وردپرس یک قالب آماده را انتخاب کنید، مطالب خود را در قالب پست‌ها و برگه‌ها وارد کنید و با استفاده از ابزارهای ویرایشگر متن وردپرس، آن‌ها را طراحی و قالب‌بندی کنید. همچنین، شما می‌توانید از پلاگین‌های مختلف برای افزودن ویژگی‌های اضافی مانند فرم تماس، بهینه‌سازی سایت شخصی خود و … استفاده کنید. تمامی این موارد بدون نیاز به کدنویسی و برنامه‌نویسی های پیچیده انجام می‌شود.

از طرف دیگر، در کدنویسی مستقیم، شما باید به صورت دستی کدهای HTML، CSS و زبان‌های دیگر را بنویسید و ساختار و طراحی صفحات وب را خودتان ایجاد کنید. این روش برای طراحان و توسعه‌دهندگان با تجربه که نیاز به کنترل کامل بر طراحی سایت و دسترسی به قابلیت‌های پیشرفته دارند، مناسب است.

به طور خلاصه، وردپرس برای سایت‌های ساده و کاربردی که نیاز به برنامه‌نویسی پیچیده ندارند مناسب است. اما اگر سایت شما نیاز به قابلیت‌ها و سفارشی‌سازی پیشرفته‌تری دارد، کدنویسی مستقیم می‌تواند گزینه بهتری باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *